Tájékoztató – A bemutatott képeken a jelenlegi és az előző évi modell vegyesen szerepel.
CRF1100L Africa Twin
Masszív konstrukció
Az Africa Twin nemrég esett át egy ráncfelvarráson. Továbbra is az a lenyűgözően gyors Adventure motor, ami mindig is volt – teljesítménye a végletekig fokozható –, de a meghajtása most extra alacsonyan leadott nyomaték mellett történik. Új, állítható képernyője jóval kényelmesebbé teszi a közúton töltött időt. Tömlő nélküli gumiabroncsait könnyű javítani. Az Africa Twin ES opcionális elektronikus Showa-EERA™ felfüggesztése pedig vadonatúj kalandtúrázási távlatokat nyit meg.
Még masszívabb teljesítmény
Földúton haladva mindennél fontosabb, hogy kellő arányban álljon rendelkezésre nyomaték. Ez biztosítja a biztonságos előzéshez szükséges azonnali gyorsulást, különösen, ha ketten ülnek a motoron, és ráadásul csomaggal utaznak. A folyadékhűtésű, kéthengeres OHC-motor tehát 7%-kal több nyomatékot kapott, így jóval erőteljesebb teljesítményre képes a fordulatszám-tartomány alján és közepén. A nagyobb sűrítési viszonynak, az új szelepvezérlésnek, valamint a megújult szívó- és kipufogórendszereknek köszönhetően a teljesítmény nem csökkent – a csúcsértéke 75 kW (101 hp) –, az elektronikus gázmarkolat pedig minden mozdulatra pontosan reagál.
Hogy feszegesse a határokat
A terepmotorozás lényege az, hogy megtaláljuk a haladáshoz szükséges egyensúlyt. Ez a váz pedig tökéletesen alkalmas erre a feladatra. A gép precíz; könnyű acélvázzal, a CRF450R által ihlettt alumínium lengőkarral és csavarokkal felerősített segédvázzal készül, amelyek megfelelő merevséget és visszajelzést szolgáltatnak a kellő tapadáshoz. A hosszú rugóutas – elöl 230 mm-es, hátul 220 mm-es összenyomodású – Showa felfüggesztés és a megújult beállítások elnyelik a durva terepviszonyokkal járó döccenéseket, a hatalmas, 250 mm-es szabad magasságú motor maga pedig könnyedén veszi az akadályokat. A tűpontos beállítás érdekében a Pro-Link segítségével működő hátsó lengéscsillapító tökéletesen beállítható a be- és kirugózási csillapításhoz. Az Africa Twin új, elektronikus felfüggesztésű változata már elérhető.
Minden új utazáshoz
Az Africa Twin maga a két keréken guruló elektronika, amely élvezetesebbé és biztonságosabbá teszi a vezetést az útvonaltól függetlenül. A hétfokozatú Honda állítható nyomatékszabályozó – amelyet egy hattengelyes IMU vezérel – figyeli a hátsó kerék tapadását, és problémamenetesen biztosít hajtóerőt közúton és terepen egyaránt. A háromszintű Wheelie Control éppen a kívánt emelkedést biztosítja az első kerékhez, míg a kanyarodás közben működő ABS-sel tökéletesen magabiztos lesz a fékezés. A gépbe négy alapértelmezett vezetési módot – URBAN (városi közlekedés), TOUR (túramotorozás), GRAVEL (aszfaltút) és OFF-ROAD (terepezés) – programoztunk, USER (felhasználói) módban azonban teljesen egyéni, az összes paraméterre kiterjedő beállításokat is meg lehet adni.
Dupla kuplungos automata váltó (DCT)
Az Africa Twin hatfokozatú DCT sebességváltóval is választható, ami stressz- és zökkenőmentes, automatikus fokozatváltást jelent – és kiválóan alkalmas távolsági motorozáshoz. Újratervezve, hogy indítás közben, valamint alacsony sebességnél is természetes legyen kezelni. Személyre szabható, így kényelmessé és kimondottan sportossá is tehető. A bal oldali váltókapcsolók megnyomásával kézi vezérlésre is lehet váltani. Terepezés közben pedig a (TFT-képernyőn lévő) G kapcsoló megnyomásával csökkenthető a tengelykapcsoló csúszása, ami növeli a hátsó kerék tapadását és erejét.
CRF1100L Africa Twin ES
Megnyomtuk a frissítés gombot. Mi több, rátenyereltünk. Az Africa Twin ES modellre a Showa elektronikus felfüggesztés (Showa-EERA™) került, ami minden körülmények között optimális csillapítási beállításokat jelent. Tökéletes alapbeállítást szeretne? Válassza a Mid (közepes) módot. De ott van még a Hard (kemény) mód is progresszív és túramotorozáshoz, esetleg az utasülés és a csomagok szállításához, a Soft (lágy) mód a könnyű manőverezhetőséghez és az Off-Road (terepezés) mód a felfüggesztés pontos reakciójának biztosításához, amikor a motor nem az aszfalton halad. A User (felhasználói) mód lehetővé teszi a teljes körű testreszabást (álló helyzetben), menet közben pedig váltogatni lehet az egyes módok között, sőt a hátsó rugó előfeszítése is beállítható. Az Africa Twin ES modellen a fűtött markolat és az ACC-aljzat is alapfelszereltség.
A tökéletes útitárs
Maximális teljesítmény
75 kW
Szabad magasság
250 mm
Állítható ülésmagasság
850 mm
Menetkész tömeg (Africa Twin MT)
233 kg
Merész színek
Nézzen körül alaposan, és válassza ki azt, amelyiket a sajátjának érzi!
- Matte Ballistic Black Metallic Standard
- Pearl Glare White Standard
- Grand Prix Red Standard
Alakítsa a saját képére
Konfigurálja motorkerékpárját: válasszon hozzá kiegészítőcsomagot.
Honda Motorcycles alkalmazás
A Honda Motorcycles Europe alkalmazással a saját ízlése szerint alakíthatja Honda motorját. Nagyon egyszerű! Válassza ki a kívánt motorkerékpárt, majd a színt. Az AR funkcióval akár azt is megnézheti, hogyan mutatna az Ön garázsában! A beépített kiegészítőkatalógusnak köszönhetően bármilyen kiegészítőt hozzáadhat a modellhez. A Honda Motorcycles Europe YouTube-csatornája is bekerült az appba, így Ön szabadon válogathat az érdekes videók között.
Letöltés iOS-re Letöltés AndroidraHonda Adventure Roads – 2024
Ideje ismét útnak indulnunk: ezúttal Marokkóba kalauzoljuk el Önöket. Az Africa Twin visszatér a gyökereihez, és bejárja az előző Dakar-rali útvonalát. 10 nap, 30 motoros: vágjon bele a közepébe! Ha többre kíváncsi, kattintson ide.