RC213V-S a Red Bull Ringen
Nézze meg, hogyan tesztelte Marc Marquez és Dani Pedrosa az RC213V-S motorkerékpárt a Red Bull Ringen.
A Honda versenymotorjai tulajdonképpen guruló laboratóriumok - mérnökeink minden tapasztalatot felhasználnak utcai modelljeink tervezésekor.
Az RC213V-S a Honda motorsportban folytatott tevékenységének eredménye, egy rendszámozható versenymotor, ami a legmodernebb technikát ülteti át a közutakra.
Elvégre az a leggyorsabb motor, ami a legegyszerűbben manőverezhető. A Honda 1958 óta van jelen a Man-szigeti TT-n, és számos megszámlálhatatlan exkluzív versenygépet épített, melyek győzelmet győzelemre halmoztak.
Videógaléria
Az utcai modell az RC213V műszaki alapjaira épül, elmondható tehát, hogy tervezésénél különösen nagy hangsúlyt kapott a tömeg-középpontosítás, a motor belső súrlódásának csökkentése, az alacsony súlyú alkatrészek felhasználása, a precíz gyártás és a rendkívül magasan képzett munkaerő. Ráadásként az RC213V-S megkapta az RC213V menetbiztonsági kiegészítőit is, így kezes, mint egy bárány.
Az RC213V-t úgy alakítottuk át utcai használatra, hogy csak a legkevesebb módosítást hajtottuk végre, ezért az RC213V-S szinte teljesen azonos a versenymotorral.
A Honda motorkerékpárok azért készülnek, hogy boldoggá tegyék a közlekedőket, méghozzá a legjobb, legmodernebb technikai megoldások által.
RC213V-S ennek jegyében született, s minden szempontból a legmagasabb színvonalat képviseli.
A MotoGP-motorkerékpár gyártásánál még nagyobb szerepet kap a súlycsökkentés, a gyártási pontosság és a szakértelem, mint a sorozatgyártású gépeknél, hiszen sokkal nagyobb a tempó. Az RC213V-S-ben az a különleges, hogy ez a plusz a egy közúti modellnél is tetten érhető.
A főbb eltérést az adja, hogy a versenyeken alkalmazott, pneumatikus szelepszabályozásról visszaálltunk hagyományos spirálrugókra (a vezérműtengely hajtásán nem változtattunk), a seamless váltót pedig klasszikusra cseréltük. Ezen alkatrészek az RCV1000R nyíltkategóriás versenymotorból származnak, s élettartamuk jóval hosszabb.
Emellett a közúti közlekedés kiegészítői is felkerültek a motorra, beleértve a lámpákat, visszapillantó-tükröket, sebességmérőt, katalizátorral kiegészített kipufogórendszert, rendszámtartót és kürtöt is.
Szintén a gondtalan használatot szolgálják a közútra fejlesztett abroncsok, valamint féktárcsák és –betétek., csakúgy, mint a nagyobb villaszög. Az extraként rendelhető kiegészítők listáján intelligens kulcs (Honda Smart Key), önindító és oldaltámasz is szerepel.
Az RC213V-S számos olyan kiegészítőt hordoz, ami alkalmassá teszi közúti motorozásra
Az RC213V-S legfőbb erénye, hogy éppoly könnyen kezelhető közúton, mint az RC213V versenypályán. Különleges képességeinek hátterében az egyedi technológia áll - az alapanyagok, a felületkezelések és a gyártási folyamatok teljesen eltérnek a sorozatgyártású motorokétól. Minden egyes összetevő kézzel készül és tökéletesen megegyezik az RC213V-nél használttal, nem csoda, hogy ilyen erős, könnyű és megbízható lett a modell.
Az RC213V-S arra született, hogy meghódítsa a közutakat, de Sports csomagot is kínálunk hozzá, így versenypályán is a maximum hozható ki belőle.
A szett felszereléséhez és a lámpák leszedéséhez célszerszámokra, valamint profi, típushoz értő szakemberre van szükség, ezért a művelet elvégzését bízza Honda márkaszervizre!